Nor gara Idoia Legorburu Fernandez
Haur Hezkuntzan diplomatua eta Psikopedagogian Lizentziatua. Euskal Herriko Unibertsitatean doktorea (2022) nazioarteko aipamenarekin. Pedagogia Terapeutikoko irakaslea izan da 10 urtez eta gaur egun Didaktika eta Eskola Antolakuntza saileko irakaslea Bilboko Hezkuntza Fakultatean.
Ikerketari dagokionez, Kideon ikerketa taldeko kidea da. Hezkuntzarekin lotutako hainbat ikerketa proiektuetan parte hartu izan du, hezkuntza inklusiboa eta haurren autonomiari buruzkoak besteak beste, horietako zenbait europearrak izanik. Horrez gain, hainbat berrikuntza proiektuetan parte-hartu du.
Proiektuak
Dibulgazioa zientifikoa
Gezuraga, M. & Legorburu, I. (2014). Las lonjas juveniles: un nuevo espacio de intervención socioeducativa. In F. J. del Pozo & C. Peláez (Eds.). Educación Social en situaciones de riesgo y conflicto en Iberoamérica (p. 388-395). Madrid: Universidad Complutense de Madrid
Alonso, I., Legorburu, I. & García, I. (2016). Jóvenes, locales autogestionados y uso de redes sociales. Algunos datos para orientar la acción socioeducativa. In E. Roig-Villa (ed.) Completa: Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza-aprendizaje (p. 2335 -2346). Barcelona: Octaedro.
Irakurri artikuluaAlonso, I., Legorburu, I. & García, I. (2016). Jóvenes, locales autogestionados y uso de redes sociales. Algunos datos para orientar la acción socioeducativa. In E. Roig-Villa (ed.) Completa: Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza-aprendizaje (p. 2335 -2346). Barcelona: Octaedro.
Irakurri artikuluaAlonso,I., Gezuraga, M., Berasategi,N. & Legorburu, I. (2019). La identidad profesional docente del profesorado de Aprendizaje- Servicio. Una manera transformadora de ser y estar en la Universidad. Bordón. Revista de Pedagogía (in press)
Alonso, I., Gezuraga, M., Berasategi, N. & Legorburu, I. (2019). La identidad profesional docente del profesorado de Aprendizaje- Servicio. Una manera transformadora de ser y estar en la Universidad. Bordón. Revista de Pedagogía, 71(3), 133-150.
Cruz, E., Gezuraga, M., Ordeñana, B., & Legorburu, I. (2020). Educational support in self-managed youth spaces. Key principles for intervention. Social Work Education, 1-16.
Irakurri artikuluaGezuraga, M., Darretxe, L., Legorburu, I., Sanz, Z., Izagirre, K. (2020). Buenas prácticas en la atención socioeducativa con las personas con TEA. Una aproximación a las necesidades formativas profesionales. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 76, p. 57-82. https://doi.org/10.34810/EducacioSocialn76id360943
Irakurri artikuluaLoureiro, I., Legorburu, I., Alonso, I., Berasategi, N. (2021)Los beneficios de ir caminando y sin adultos a la escuela desde la perspectiva de la educación inclusiva. Una revisión de la literatura. En Roman, Pérez-Izagirre, Biota, Picaza (Ed.) Inclusión socioeducativa: propuestas y metodologías innovadoras en contextos socioeducativos. Graó.
Berasategi, N., Legorburu, I., Aliri, J. & Alonso, I. (2021). The ‘walking with friends to school’ project and its contribution to independent mobility, self-esteem and happiness. Children & Society, 36(5), 768-778. https://doi.org/10.1111/chso.12532
Irakurri artikuluaLegorburu, I. (2021). Redes sociales y autismo: la influencia de las RRSS en la socialización de los adolescentes con trastorno del espectro autista. En Sola, Alonso, Fernández, De la Cruz (Ed.) Estudios sobre innovación e investigación educativa. Dykinson.
Irakurri artikuluaLegorburu, I. & Alonso, I. (2022). An autonomous and active journey to school: a case study of good practice. Brazilian Journal of Development, 8(3), 17659. https://doi.org/10.34117/bjdv8n3-145
Irakurri artikuluaLegorburu, I., Alonso, I., Blanco, P., Idoiaga, N. (2022). El proyecto Bizibideak de Leioa: una práctica inclusiva de camino escolar. En Orcasitas, Ozamiz, Biota, Alonso (Ed.) Inclusión socioeducativa en periodos de crisis: retos y oportunidades. Graó.
Legorburu, I., Idoiaga Mondragon, N., Alonso, I. & Berasategi, N. (2022). Why are you allowed to go to school on your own? Exploring children’s voices on independent mobility. Children & Society.https://doi.org/10.1111/chso.12559
Irakurri artikuluaIdoiaga, N., Legorburu, I., Ozamiz-Etxebarria, N., Lipnicki, D.M., Villagrasa, B., & Santabárbara, J. (2022). Prevalence of Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD) in University Students during the COVID-19 Pandemic: A Meta-Analysis Attending SDG 3 and 4 of the 2030 Agenda. Sustainability, 14(13), 7914. https://doi.org/10.3390/su14137914
Irakurri artikuluaIdoiaga Mondragon, N., Legorburu Fernandez, I., Dosil-Santamaria, M., Kerexeta Brazal, I., & Darretxe Urrutxi, L. (2022). Retos de la inclusión social y educativa desde la investigación feminista. GRAO
Roman, G. & Orcasitas-Vicandi, M. (2022). En Idoiaga, N.; Legorburu, I.; Kerexeta, I.; Darretxe, L. & Alonso, I. (Ed.), Retos de la inclusión social y educativa desde la investigación femenina. Barcelona: Editorial Graó. 978-84-18627-79-8.
Roman, G. & San Vicente, A. (2022). Percepción del profesorado y de los padres y madres en torno a la idoneidad de la educación sexual en los centros educativos. En Idoiaga, N.; Legorburu, I.; Kerexeta, I.; Darretxe, L. & Alonso, I. (Ed.), Retos de la inclusión social y educativa desde la investigación femenina. Barcelona: Editorial Graó. 978-84-18627-79-8. SPI-Q1.