Nor gara Leire Darretxe Urrutxi
Irakasle Agregatua. Pedagogian Doktorea (2010), Pedagogoa, Hezkuntza Bereziko Masterra eta Hau Hezkuntzako Diplomatura. Hurrengo formakuntza ere jaso du: Heziketarako Psikomotrizitate Praktikan Formatzeko bi urteko ikastaroa eta Arreta Goiztiarreko Espezializazio-Ikastaroa. 2005etik Euskal Herriko Unibertsitatean Didaktika eta Eskola Antolakuntza Sailean irakaslea eta ikerlaria da. Bere ikerketek hezkuntza eta gizarte inklusioaren esparruan sakondu dute, zehazki, ekintza komunitarioan eta zaurgarritasun-egoeran dauden taldeetan, esate baterako, babesgabetasun-egoeran dauden umeak eta gaixotasun arraroak dituzten pertsonak. Hainbat ikerketa-proiektutan parte hartu du (Hezkuntza, Kultura eta Gizartea Prestakuntza eta Ikerketa Unitatea; Eusko Jaurlaritzako Ikerketa Taldea (KideOn); I+D+i; Unibertsitatea-Gizartea; Erasmus+; Transferentzia eta Berrikuntza IETB) eta hezkuntza-berrikuntza proiektu desberdinetan, horien artean aditu taldearena izanda. Egonaldi desberidak egin ditu irakasle bisitari bezala Espainian (Sevila, Vigo), Erresuma Batuan (Sheffield, Exeter, Southampton), Holandan, Ekuadorren eta Txilen.
Proiektuak
Dibulgazioa zientifikoa
Goikoetxea, J., Darreche, L. & Fernández, A. (2011). Declaraciones e intenciones inclusoras, culturas y prácticas exclusoras. Revista Organización y Gestión Educativa, 1, 26-30.
Irakurri artikuluaDarretxe, L. & Sepúlveda, L. (2011). Estrategias educativas para orientar las necesidades educativas de los estudiantes con Síndrome de Asperger en las aulas ordinarias. Revista Electrónica de Investigación Psicoeducativa y Psicopedagógica, 9(2), 869-892.
Irakurri artikuluaFernández, A. & Darretxe, L. (2011). La escuela inclusiva: realidad intercultural. Revista Iberoamericana de Educación, 55(2), 1-11.
Irakurri artikuluaBeloki, N., Ordeñana, B., Darrreche, L., González, M.N., Flecha, A., Hernando, M., A. Alonso, A. & Sanz, Z. (2011). Innovando el Practicum de Educación Social: Una experiencia de trabajo colaborativo. Revista de Educación, 254, 237-264.
Irakurri artikuluaRemiro, A., Aycart, E., Martín, F., Ibarlucez, I., Alonso, M.J., Beloki, N., Darretxe, L., Martínez, I., Martínez, B., Mendizabal, A., Pérez Sostoa, V. & Uribe, A. (2013). Profesionales de la educación investigando juntos en el conocimiento de la infancia en desprotección. RES Revista de Educación Social, 16, 1-10.
Irakurri artikuluaDarretxe, L., Goikoetxea, J. & Fernández, A. (2013). Análisis de prácticas inclusivas y exclusoras en dos centros educativos del País Vasco. Revista Actualidades Investigativas en educación, 13(2), 1-30
Irakurri artikuluaAróstegui, I., Darretxe, J. & Beloki, N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.
Irakurri artikuluaOzerinjauregi, N. & Darretxe, L. (2014). Aportaciones desde la experiencia de las personas con enfermedades minoritarias (EM) para la mejora del sistema educativo. Revista de educación inclusiva, 7(3), p.33-49.
Irakurri artikuluaBeloki, N., Darretxe, L., Alonso, J., Pérez, V., Domínguez, I., Domínguez, B., … Remiro, A. (2014). Trabajo en red entre la UPV/EHU y profesionales educativos: una experiencia basada en la metodología comunicativa. RES: Revista de Educación Social, 18, 1-16.
Irakurri artikuluaGaintza, Z., Arostegui, I., Berasategi, N., Ozerinjauregi, N., Darretxe, L., Orcasitas, J.R. & Monzón, J. (2015). La innovación escolar desde la perspectiva de personas con enfermedades raras en el País Vasco. Historias de vida, prácticas escolares, necesidades del sistema educativo y propuestas de mejora para una escuela y sociedad inclusiva. Bilbao: Feder Euskadi.
Irakurri artikuluaDarretxe, L. & Ozerinjauregi, N. (2015).Título La voz de los y las jóvenes afectados de enfemermedades raras: experiencias de escolarización. In Z. Gaintza (Ed.) La innovación escolar desde la perspectiva de personas con enfermedades raras en el País Vasco: Historias de vida, prácticas escolares, necesidades del sistema educativo y propuestas de mejora para una escuela y sociedad inclusiva (p. 29 – 68). Bilbao: Feder Euskadi
Ordeñana, M.B, Darretxe, L., & Beloki, N. (2016). Innovando el Practicum en Educación Social: experiencia de trabajo colaborativo a partir de sus protagonistas. Revista Iberoamericana de Educación Superior (RIES), 20 (7), 114-134
Irakurri artikuluaDarretxe, L., Gaintza, Z. & Etxaniz, J. (2016). Hacia una educación más inclusiva del alumnado con discapacidad en el área de Educación Física. EmásF: Revista Digital de Educación Física, 41, 10-20
Irakurri artikuluaAróstegui, I. & Darretxe, L. (2016). Estrategias metodológicas activas en la asignatura de “Bases de la Escuela Inclusiva” de la EU de Magisterio de Bilbao. REDU: Revista de Docencia Universitaria, 14 (2), 315-340.
Irakurri artikuluaDarretxe, L., Gaintza, Z. & Monzon-Gonzalez, J. (2017). A systematic review of research into rare diseases in the educational sphere. Educational Research and Reviews, 12(10), 589-594
Irakurri artikuluaDe los Reyes, V., Darretxe, L. & Alonso, M.J. (2017). Claves para las buenas prácticas socioeducativas con personas en residencia. Educación Social. Revista de Intervención Socioeducativa, 67, 120-136.
Irakurri artikuluaBerasategi, N., & Darretxe, L. (2017). Metodología: los grupos focales como espacios de encuentro para familiares y jóvenes con enfermedades poco frecuentes. In J. Monzon, I. Arostegui & N. Ozerinjauregi (Eds.), Alumnado con enfermedaddes poco frecuentes y escuela inclusiva (p. 19-31). Barcelona: Octaedro.
De los Reyes, V., Darretxe, L. & Alonso, M.J.(2018). Claves para las buenas prácticas socioeducativas con personas mayores en residencias. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 67, 120-136
Darretxe-Urrutxi, L., Arcos-Alonso, A., & Beloki-Arizti, N. (2018). Exclusión e inclusión en procesos comunitarios. Revista de Educación y Desarrollo, 46, 43-50.
Irakurri artikuluaAlonso, I., Darretxe, L. & Beloki, N. (2019). Hacia una identidad y cultura académica colaborativa: Los equipos docentes en los Grados Universitarios. Archivos Analíticos de Políticas Educativas, 142, 1-17.
Irakurri artikuluaDarretxe, L., Gezuraga, M. & Berasategi, N. (2020). La necesidad de avanzar hacia la investigación inclusiva. Márgenes Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1, 104-114.
Irakurri artikulua Alonso-Sáez, I., Darretxe, L., & Beloki, N. (2019). Towards a collaborative academic identity and culture: Teaching teams as innovation in university degree programs/ Hacia una Identidad y Cultura Académica Colaborativa: Los Equipos Docentes como Innovación en los Grados Universitarios. Education Policy Analysis Archives, 27.
Darretxe, L., Beloki, N. & Remiro, A. (2020). Sociedad y escuela que deseamos: la dialéctica entre inclusión y exclusión social. Ciencia y Educación, 4(1), 71-81.
Irakurri artikuluaGoitia, A., Darretxe, L. & Berasategi, N. (2019). Historias de vida de familias con hijos e hijas con síndrome de Angelman. Siglo Cero, 50(4), 23-37.
Irakurri artikuluaBerasategi, N., Darretxe, L., & Alonso, I. (2020) Aprendizaje de lenguas desde la perspectiva inclusivaanálisis de una experiencia de refuerzo lingüístico. En Hawrylak, M.A., Heras, D., & Gómez, J.A. Ampliando horizontes en educación inclusiva (pp. 329-335) . Burgos: Universidad de Burgos
Berasategi, N. & Darretxe, L. (2021). ¿Avanza la ‘ley Celaá’ hacia un modelo inclusivo para el alumnado de educación especial?.The conversation
Irakurri artikuluaDarretxe, L., Álvarez-Rementería, M., Alonso, I., y Beloki, N. (2021). Voluntad política a favor de la educación inclusiva y equitativa: Inicios y desarrollo analizando su significado. Education Policy Analysis Archives, 29(64), 1-22.
Irakurri artikuluaRemiro, A., Beloki, N., y Darretxe, L. (2021). La mirada de los profesionales sobre las personas menores de edad: clave para su bienestar. Praxis Educativa, 25(2), 1-22.
Irakurri artikuluaDarretxe, L., Beloki, N., y Emaldi, A. (2021). Claves para la puesta en marcha de un programa de radio comunitaria: análisis de una experiencia. Revista de Estudios y Experiencias en Educación, 42, 417-439
Irakurri artikuluaKerexeta, I., Camara, S., Darretxe, L. y Martínez, P.M. (2021). Movilidad virtual abierta para la formación continua del profesorado K-12: la experiencia del Congreso Internacional Virtual conectandoescuelas.org. Edutec. Revista Electrónica de Tecnología Educativa, 75, 49-64.
Irakurri artikuluaCardeñosa, P., Darretxe, L. y Beloki, N. (2021). Masculinidades alternativas: un modelo para alcanzar la transformación desde la educación social. Ciencia y Educación, 5(1), 147-158.
Irakurri artikuluaDarretxe, L. Álvarez-Rementería, M. y Ozerinjauregi, N. (2021). Escuelas y aulas inclusivas. Apostando por proyectos educativos compartidos. Revista de la escuela de Ciencias de la Educación, 2(16), 1-12.
Irakurri artikuluaDarretxe, L. Álvarez-Rementería, M. y Ozerinjauregi, N. (2021). Escuelas y aulas inclusivas. Apostando por proyectos educativos compartidos. Revista de la escuela de Ciencias de la Educación, 2(16), 1-12.
Irakurri artikuluaMartínez, B., Beloki, N., Alonso, I. y Darretxe, L. (2021). ¿Es posible desde la investigación universitaria impulsar la mejora de la inclusión en la comunidad? Brazilian Journal of Development, 7(10), 97764-97776.
Irakurri artikulua