Nor gara Nahia Idoiaga Mondragon

Izen-abizenak
Nahia Idoiaga Mondragon
Emaila
nahia.idoiaga@ehu.eus
ID ORCID
0000-0003-0345-8570
Unibertsitatea
Euskal Herriko Unibertsitatea
Zentroa
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Departamentua
Bilakaera eta Hezkuntzaren Psikologia
Kategoria profesionala
Irakasle Atxikia

Psikologian (2011) eta Psikopedagogian (2011) lizentziatua eta UPV/EHUn Psikologian doktorea (2016) da nazioarteko aipamenarekin. Ikerketa arloan KideOn ikerketa taldeko kide da. Hezkuntzaren psikologian eta psikologia sozialean errotuaz inklusio sozio hezitzailea, hezkuntza, feminismoa eta osasunaren inguruko ikerketak burutu ditu eta baita berauei buruzko artikulu zientifikoak publikatu inpaktuzko aldizkarietan ere. Gainera zaurgarritasun egoeran dauden gazteen inklusioa lantzen duten hainbat proiektutako partaidea da, gehienak Europarrak. Irakaskuntzari dagokionez Bilakaera eta Hezkuntzaren Psikologia sailean irakasle da 2016tik, irakasle atxiki delarik 2017tik eta agregatu akreditazioa duelarik 2018tik. Eskolak Gizarte Hezkuntza eta Haur Hezkuntzako graduetan ematen ditu Bilboko Hezkuntza Fakultatean. Gainera UPV/EHU-ko Psikologia eta Psikodidaktika doktoretza programetako tesiak zuzentzen ditu. Bestalde Haur Hezkuntza graduko Koordinatzailea da Bilboko Hezkuntza Fakultatean eta baita berdintasun eta kalitate batzordeetako partaide ere.

Proiektuak

Proiektuaren izenburua
Grupo de Investigación de la UPV/EHU. Grupo KideOn. GIU17/02
Ikertzaile nagusia
María Teresa Arandia Loroño
Partehartzaileak
B. Martínez Domínguez, I. Alonso Saez, L. Darretxe Urrutxi, M. Ordeñana García, M. Arandia Loroño, M. Beloki Arizti, M. Gezuraga, N. Idoiaga Mondragón, N. Berasategui Sancho, P. Martínez Monje
Finantzatzailea
Universidad del País Vasco/ Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
Deialdia
Ayudas a Grupos de Investigación de la UPV/EHU (2017)
Diru-laguntza
7.378,00€
Iraunaldia
Proiektuaren izenburua
Strategic partnerships for youth: Inclusi-ON
Ikertzaile nagusia
Israel Alonso Sáez, Naiara Berasategi Sancho
Partehartzaileak
L. Darretxe Urrutxi, M. Arandia Loroño, M. Beloki Arizti, N. Idoiaga Mondragón, I. Alonso Saez, G. Román Etxebarrieta, M. Gezuraga, N. Berasategui Sancho
Finantzatzailea
El Programa Europeo de Educación, Formación, Juventud y Deporte 2014 - 2020
Deialdia
Concurrencia en convocatoria competitiva (Erasmus +) (2016)
Diru-laguntza
59.800,00€
Iraunaldia
2016-2018
Proiektuaren izenburua
Resituando las prácticas de riesgo en el contexto de las relaciones sociales: Un estudio de representaciones sociales
Ikertzaile nagusia
Lorena Gil de Montes
Partehartzaileak
N. Idoiaga Mondragon
Finantzatzailea
Universidad del País Vasco/ Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
Deialdia
Convocatoria general para la concesion de ayudas a la investigación en la UPV/EHU (2016)
Diru-laguntza
9.895,00€
Iraunaldia
2016-2017
Proiektuaren izenburua
AAC@school for social inclusion
Ikertzaile nagusia
Gorka Román Etxebarrieta
Partehartzaileak
G. Román Etxebarrieta, N. Idoiaga Mondragón
Finantzatzailea
El Programa Europeo de Educación, Formación, Juventud y Deporte 2014 - 2020. Erasmus+
Deialdia
Erasmus+. KA2 - Cooperation for Innovation and the Exchange of Good Practices KA201 - Strategic Partnerships for school education (2017)
Diru-laguntza
322.187,00€
Iraunaldia
2017-2019
Proiektuaren izenburua
Towns as Open Educational Resource for migrants using mobile applications
Ikertzaile nagusia
Dorleta Apaolaza & Nahia Idoiaga
Partehartzaileak
G. Roman Etxebarrieta, M. Picaza Gorrotxategui
Finantzatzailea
Unión Europea
Deialdia
Erasmus+
Diru-laguntza
25.485€
Iraunaldia
2019-2021
Proiektuaren izenburua
Grupo de investigación IT 1342-19 (Gobierno Vasco): KideON. Inclusión socioeducativa
Ikertzaile nagusia
Nekane Beloki Arizti
Partehartzaileak
L. Darretxe Urrutxi, M. G. Román Etxebarrieta, I. Alonso Saez, M. Gezuraga, N. Berasategui Sancho, N Idoiaga Mondragón, P.M. Martínez Monje, C. Arriaga Sanz
Finantzatzailea
Eusko Jaurlaritza/ Gobierno Vasco
Deialdia
Ayudas para apoyar las actividades de los grupos de investigación del sistema universitario vasco (Área de Ciencias Sociales y Jurídicas)
Diru-laguntza
39.000€
Iraunaldia
2019-2021
Proiektuaren izenburua
Primeros pasos en el camino para fomentar la Coeducación real en los grados de Educación
Ikertzaile nagusia
Nahia Idoiaga
Partehartzaileak
Finantzatzailea
Vicerrectorado de Innovación, Compromiso Social y Acción Cultural (UPV/EHU)
Deialdia
CampusBiziaLab
Diru-laguntza
1.500€
Iraunaldia
2019-2020

Dibulgazioa zientifikoa

Ozamiz, N., Dosil, M., Picaza, M., & Idoiaga, N.(2020).  Stress, anxiety, and depression levels in the initial stage of the COVID-19 outbreak in a population sample in the northern Spain. Cad. Saúde Pública, 36(4), e00054020

Irakurri artikulua

Berasategi, N. & Idoiaga, N. (2020). La infancia y la soledad del confinamiento. The Conversation.

Irakurri artikulua

Berasategi, N.,  Idoiaga, N., Eiguren, A.,  Dosil, M., Picaza, M., & Ozamiz, N. (2020). Las voces de los niños y de las niñas en situación de confinamiento por el COVID-19. Leioa: UPV/EHU

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Berasategi, N.,  Ozamiz, N., Eiguren, A.,  Dosil, M., & Picaza, M. (2020). Osasun Izurriteak “media pandemia” ere ote?.Euskonews, 749

Irakurri artikulua

Ozamiz, N., Dosil, M., Picaza, M., Idoiaga, N. Eiguren, A. & Berasategi, N. (2020). COVID-19a estresa, antsietatea eta depresioaren eragile?.Eluyhar aldizkaria

Irakurri artikulua

Picaza, M., Bilbao,N. & Idoiaga, N. (2020). Red de Escuelas de Empoderamiento de Bizkaia: una propuesta feminista arraigada en nuestros pueblos. SIIS. Zerbitzuan, 70. ISSN: 1134-7147

Idoiaga, N., Gil de Montes, M.L., Asla, N. eta Larrañaga, M. (2019). “La Manada” in the public sphere: Coping with a sexual aggression case through Twitter. Feminist Media Studies, in press. https://doi.org/10.1080/14680777.2019.1643387

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Sainz de la Maza, M. & Belasko, M. (2019). «La Manada» auziko sententziaren jarraipena  Twitterren: bortxaketaren  kulturari buruzko gizarte- irudikapenak iraultzen. Uztaro, 110, 85-102.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. & Belasko, M. (2019). Understanding menstruation: influence of gender and ideological factors. A study of young people´s social representations. Feminism & Psychology29(3), 357–373. DOI: 10.1177/0959353519836445

Irakurri artikulua

Larruzea-Urkixo, N.,  Cardeñoso, M.O., & Idoiaga, N. (2019). Emozioak unibertsitateko ikasketa prozesuen ardatz: Lehen Hezkuntzako Graduaren kasua. Tantak 31(1), 177-194

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. eta Belasko, M. (2019). Understanding menstruation: influence of gender and ideological factors. A study of young people´s social representations. Feminism & Psychology, 29(3), 357-373 https://doi.org/10.1177/0959353519836445.

Irakurri artikulua

Larruzea-Urkixo, N., Cardeñoso, M.O. & Idoiaga, N. (2019). El alumnado del Grado de Educación ante las tareas universitarias: emoción y cognición. Educación XX1, 23(1), 197-220, doi: 10.5944/educXX1.23453

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. & Belasko, N. (2019). Zer emozio pizten dizkigu hilerokoak?. Uztaro, 108, 78.94.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. & Belasko, N. (2018). Understanding fatness in the public sphere of young students: Social representations and emotional response. Cadernos de saude publica/ Reports in publich Health, 34(9), 31-44.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Otxandiano, A., & Belasko, M. (2018). Zigorra haur hezkuntzako geletan: egoeraren analisia eta ondorioak. Ikastorratza, e-Revista de didáctica, (21), 1.

Irakurri artikulua

López, A., Roman, G., Alonso, I., Gezuraga, K., Idoiaga, N., Axpe, I., … Berasategi, N., (2018). InclusiON. Best practices and Conclusions from InclusiON European Project. Bilbao: Kiribil.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Otxandiano, A. & Belasko, M. (2018). Zigorra haur hezkuntzako geletan: egoeraren analisia eta ondorioak. IKASTORRATZA. e-Revista de Didáctica, 21, 1-21.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Gil De Montes, M.L. & Valencia, J.F. (2018). Understanding the emergence of infectious diseases: Social representations and mass media. Communication & Society, 31(3) 319-330

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. & Belasko, N. (2018). Loditasunaren gizarte irudikapenak eta emozioak gazteengan. Uztaro, 104, 31-44.

Irakurri artikulua

Idoiaga N., Gil de Montes M.L. & Valencia, J.F. (2017). Ebola in the publuc sphere: A comparison between mass media and social networks. Science communication, 39 (1), 101-124

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. (2016). Osasun izurriteen komunikazioa aro digitalean. Uztaro, 99,115-132.

Irakurri artikulua

Idoiaga N., Gil de Montes M.L. & Valencia, J.F. (2016). Communication and representation of risk in health crises: the influence of framing and group identity. International Journal of Social Psychology, 31(1), 59-74

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. (2016). Ebola eguneroko pentsamenduan barneratzen: gizarte-irudikapenak, arrisku hautematea eta emozioak. Uztaro, 96, 49-64.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Gil De Montes, L., & Valencia, J. F. (2016). Représentations sociales et médias: le « cadrage » de l’épidémie de grippe porcine dans les médias mexicains et espagnols. In D. G. Lo Monaco, S. Delouveé & P. Rateau (Eds.), Les representations sociales: Theories, methodes et applications (pp. 393-398). Louvain-la-Neuve (Belgique): De Boeck Supérieur

Irakurri artikulua

Idoiaga, N.(2016). Redes sociales en tiempos de riesgo: analizando el ébola mediante Twitter. In D. Capdevilla (Ed.), Estrategias en comunicación y su evolución en los discursos (pp. 135-155). Madrid: McGraw Hill Education.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. (2016). Redes sociales en tiempos de riesgo: analizando el ébola mediante Twitter. Opción, 11, 740-756

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. (2015). El papel de los medios online en epidemias sanitarias: una comparación de las esferas públicas de México y España. Revista Internacional de Humanidades Médicas, 4(1), 17-29.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Gil De Montes, L., & Valencia, J. F. (2015). Osasun-krisiei buruzko gizarte irudikapenak: A gripearen kasua Mexiko eta Espainiako hedabideetan. Uztaro, 94, 69-89.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N. (2014). Gripe A y el rol de los medios de comunicación en una pandemia: ¿qué representaciones sociales crean los medios sobre las epidemias sanitarias?. Revista Internacional de Humanidades Médicas, 3(2), 37-48

Irakurri artikulua

Idoiaga N., Valencia, J., Gil De Montes, L., & Ortiz, G. (2012). Framing effects and social representations of health epidemics: The case of influenza A. Escritos de Psicología, 3, 31-42.

Irakurri artikulua

Idoiaga, N., Valencia, J., Gil De Montes, L., Ortiz, G., & Larrañaga, M. (2012). Emakumeen eta gizonen berdintasun legearen hedapena eta irudikapena egunkarietan. Uztaro, 82, 83-97.

Irakurri artikulua

Valencia, J., Gil De Montes, L., Ortiz, G., Larrañaga, M., & Idoiaga, N. (2010). Enmarcamiento y el rechazo o aceptación de los aspectos generales y específicos de la Ley de igualdad de Género en España: representaciones sociales y regulaciones normativas. Revista de Psicología Social, 25(2), 145-155.

Irakurri artikulua

Valencia, J., Idoiaga, N. & Momoitio, J. (2010). Social representations and memory: The psychosocial impact of the Spanish “Law of Memory”, related to the Spanish Civil War. Revista de Psicología Social, 25(1), 73-86

Irakurri artikulua

Roman, G., Idoiaga, N. and Apaolaza, D. (2020).  Retos ante las dificultades comunicativas. Propuestas para la inclusión socioeducativa. Barcelona: Graó.

Sare sozialak eta media

Bortxaketaren kultura: oraindik gure artean jarraitzen du?

Nahia Idoiaga Mondragon

La Manada» eta Korrikari buruzko lanak ikusgai, Baionako Ikergazten

Nahia Idoiaga

“La Manada” auzia inflexio puntu bat izan da gizarteak bortxaketaren kulturari, justizia patriarkalari eta beste hainbat gairi buruz zituen usteak eraldatzeko

Nahia Idoiaga

Jantokiko lezioa gainditu ezinda

Nahia Idoiaga

Garrantzitsua litzateke euskaraz idatzitako lanak balioestea

Nahia Idoiaga

Euskaraz plazaratutako ikerkuntza orokorrean oso gutxi baloratua dago, militantzia ekintza bat da oraindik

Nahia Idoiaga

Kantatuz eta dantzatuz patriarkatua zartatuz

Nahia Idoiaga

Nuestra compañera Nahia Idoiaga co-ip del proyecto OER TOWN Erasmus + Good Job

Nahia Idoiaga Mondragon

HIK HASI: “Denok gaude harrituta haurrak zein ausart eta ‘heldu’ ari diren portatzen; baina horrek ez du esan nahi guztiz ongi daudenik”

Nahia Idoiaga Mondragon

BERRIA: Emozioak ahaztuta

Nahia Idoiaga Mondragon

BERRIA:«Zer dakarren sentsazionalismoak? Beldurra eta haserrea»

Nahia Idoiaga Mondragon

Los mensajes contradictorios sobre el coronavirus generan alarmismo en la población

Nahia Idoiaga Mondragon

EITB: Koronabirusaren alorrean ematen diren mezuek alarmismoa eragin dute herritarren artean

Nahia Idoiaga Mondragon

Eluyhar.eus: Pandemiaren kudeaketan, buru-osasuna ez dira kontuan hartzen ari

Nahia Idoiaga Mondragon

Pikara magazine: “Si nos tenemos que quedar confinados, necesitamos una política social que nos apoye”

Nahia Idoiaga Mondragon

Hamaika telebista: Koronabirusa hizketaldi bakarra izateak antsietatea sortzen du

Nahia Idoiaga Mondragon

Hamaita Telebista: Haurrei ez zaie aitortzen ari itxialdian egiten ari diren esfortzua (COVID-19)

Nahia Idoiaga Mondragon

Guraso.eus: Hasieratik nabaritu genuen haurrak alde batera utzi genituela (COVID-19 eta haurrak)

Nahia Idoiaga Mondragon

EITB: Nola azaldu behar zaie haurrei koronabirusarekin gertatzen ari dena?

Nahia Idoiaga Mondragon

Argian elkarrizketa: “Konfinatuta geratu behar badugu, babesa emango digun politika soziala behar dugu” (COVID-19)

Nahia Idoiaga Mondragon

Zientzia.eus-en Nahia Idoiagari elkarrizketa

Nahia Idoiaga Mondragon

Los psicólogos advierten: “Hay que dar a los niños la posibilidad de salir a la calle”

Naiara Berasategi, Nahia aidoiaga, Maitane Picaza & Amaia Eiguren

Haurrak eta Covid-19: Kaiola Barruko Jolasak

Nahia Idoiaga, Naiara Berasategi, Amaia Eiguren & Maitane Picaza

«Esta es una crisis ‘adultocéntrica’»

Nahia Idoiaga, Naiara Berasategi, Amaia Eiguren, Maitane Picaza

La universidad pública analizará el efecto del confinamiento en los menores

Nahia Idoiaga, Naiara Berasategi, Maitane Picaza eta Nahia Idoiaga

La UPV/EHU analiza los efectos del confinamiento en los niños

Naiara Berasategi, Nahia Idoiaga, Amaia Eiguren eta Maitane Picaza

“Ikertu dezagun nola dauden haurrak itxialdian, oso egoera berezia da eurentzat”

Nahia Idoiaga Mondragon

Nahia Idoiaga: “Ordubeteko irtenaldiak hobetuko du umeen egoera, baina ez da nahikoa izango”

Nahia Idoiaga Mondragon

Emozioak osasun-krisian

Nahia Idoiaga MOndragon

Las emociones en la crisis sanitaria

Nahia Idoiaga MOndragon

Representantes de Save The Children, Nahia Idoiaga y Gemma Varona realizan sus aportaciones sobre los casos de abusos sexuales contra la infancia

Nahia Idoiaga MOndragon

La UPV/EHU analiza los efectos del confinamiento en los niños

Naiara Berasategi, Nahia Idoiaga, Amaia Eiguren, Maitane PIcaza

Busturialdeko Hitza: “Jendeak bilauak bilatzen ditu konfinamendua zorrotz betetzen ez dituztenen artean”

Nahia Idoiaga Mondragon, Naiara Berasategi, Maitane Picaza eta Amaia Eiguren

Busturialdeko Hitza: Erruduntasuna, beldurra eta bakardadea

Nahia Idoiaga Mondragon, Naiara Berasategi, Maitane Picaza eta Amaia Eiguren

Harri salda (Kanaldude): Pandemien eragin soziala

Nahia Idoiaga Mondragon

Bizkaia Irratia: “Krisialdi honetan behar personalak bigarren mailan itxi dira, adintxikikoenak are gehiago”

Nahia Idoiaga Mondragon

Faktoria (EITB): Umeak eta Covid-19

Nahia Idoiaga Mondragon

¿Cómo viven los niños y niñas el confinamiento?

Naiara Berasategi y Nahia Idoiaga

Eusko Ikaskuntza Urteko Galdera: XXI. mendeko Euskal Herriak, nolako hezkuntza sistema behar du?

Nahia Idoiaga Mondragon

Kalean baina ez aske

Nahia Idoiaga