Nor gara Naiara Berasategui Sancho
Lehen Hezkuntzako graduatua, Heziketa Berezian irakaslea, Soziologoa, Politologoa eta UPV/EHU-ko nazioarteko aipamenarekiko Doktorea. Irakasle atxikia da eta 2007tik Didaktika Eta Eskola Antolakuntza sailean lan egiten du.
Irakaskuntza eta ikerketa esperientzia du Euskal Herriko Unibertsitatean Gizarte Hezkuntzarekin eta inklusioarekin lotutako eremuetan, zehazki, etorkinekin, gazteriarekin, haurrekin, emakumeekin, pertsona zaharrekin eta heziketa-behar bereziekiko pertsonekin lan egin du. Aniztasun linguistiko eta kulturalarekin erlazionatutako gaiak ere jorratu ditu.
Gainera, hainbat berrikuntza proiektutan, MINECOren I+G+B proiektuetan, Erasmus + ikerkuntza-proiektu europarretan eta Gizarte-Unibertsitatea proiektuetan parte hartu du ikertzaile gisa, haietako batzuetan IP-kide izanik.
Gainera irakasle bisitari bezala egonaldiak egin ditu University of Reno-Nevada, University of Malta eta University Collegue Dublinen. Bukatzeko, Bilboko Hezkuntza Fakultateko Gizarte Hezkuntza Graduko koordinatzailea ere bada.
Proiektuak
Dibulgazioa zientifikoa
Berasategi, N. & Orcasitas, J.R. (2014). Buenas prácticas educativas a través de las voces de las familias y el alumnado con EM. Revista de Educación Inclusiva, 7 (3), 68-83
Berasategi, N. & Larrañaga, N.(2014). Diversidad Linguística y cultural en el contexto educativo. Actitudes y prácticas. Revista Inguruak, 57-58, 2586-2594
Gaintza, Z., Arostegui, I., Berasategi, N., Ozerinjauregi, N., Darretxe, L., Orcasitas, J.R. & Monzón, J. (2015). La innovación escolar desde la perspectiva de personas con enfermedades raras en el País Vasco. Historias de vida, prácticas escolares, necesidades del sistema educativo y propuestas de mejora para una escuela y sociedad inclusiva. Bilbao: Feder Euskadi.
Irakurri artikuluaBerasategi, N. & Orcasitas, J.R. (2015). Buenas prácticas inclusivas: desde la escolarización de alumnado con EERR hacia la Escuela Inclusiva para toda la ciudadanía. In Z. Gaintza (Ed.) La innovación escolar desde la perspectiva de personas con enfermedades raras en el País Vasco: Historias de vida, prácticas escolares, necesidades del sistema educativo y propuestas de mejora para una escuela y sociedad inclusiva (p. 111 – 138). Bilbao: Feder Euskadi
Roman, G., Berasategi, N., Alonso, I. (2016). Service-learning and Higher Education: Evaluating Students Learning Process from their own perspective. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 228, 424-429.
Irakurri artikuluaGarcía, M, Alonso, I. & Berasategi, N. (2016). Posible al da lonja eremuan eskuartze soziohezitzaile bat aurrera eramatea?. Trapagarango kasuaren azterketa. Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria, 61, 91-101
Irakurri artikuluaBerasategi, N, Larrañaga, N, Garcia, I. & Azurmendi M.J. (2016). Kulturarteko harremanak Bigarren Hezkuntzan: ikasle etorkin eta bertakoen akulturazioorientazioak. Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, 28, 61-83
Berasategi, N, Alonso, I. & Roman, G. (2016). Service-learning and Higher Education:evaluating students learning process from their own perspective. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 28, 424 – 429
Irakurri artikuluaBerasategi, N. (2016). La diversidad en la escuela desde la perspectiva linguística y cultural. Opción, 6, 128-144
Berasategi, N. (2016). Ikasle autoktonoak eta ikasle etorkinak Bilboko eskoletan: eskola mota eta praktika linguistikoak. Tantak: Euskal Herriko Unibertsitateko hezkuntza aldizkaria, 28, 31-47
Berasategi, N. (2016). Las relaciones interculturales y el clima escolar. In M. Linares, J. Díaz & M. E. del Valle (Eds.), Innovación universitaria: digitalización 2.0 y excelencia en contenidos (p.89-95). Madrid: McGrawHill
Alonso, I. & Berasategi, N. (2016). The integrated curriculum, university teacher identity and teaching culture: the effects of an interdisciplinary activity. Journal of New Approaches in Educational Research, 6(2), 127-134
Irakurri artikuluaGarcia, I., Larrañaga, N., Berasategi, N., & Azurmendi, M. J. (2017). Attitudes towards languages, contact cultures and immigrant groups according to the ethnolinguistic identity of Basque students. Cultura y Educación, 29, 1, 62-96
Berasategi, N., & Darretxe, L. (2017). Metodología: los grupos focales como espacios de encuentro para familiares y jóvenes con enfermedades poco frecuentes. In J. Monzon, I. Arostegui & N. Ozerinjauregi (Eds.), Alumnado con enfermedaddes poco frecuentes y escuela inclusiva (p. 19-31). Barcelona: Octaedro.
Berasategi, N., Arribas, N., & Alonso, I. (2017). Aisialdia, jarduera soziokulturala eta inklusio soziala: Abusuko kasua. Uztaro, 103, 27-39
Irakurri artikuluaRoman, G., Alonso, I., & Berasategi, N. (2018). El tiempo libre educativo como recurso para la inclusión de las personas migrantes y refugiados. Diagnóstico y aproximación a las buenas prácticas en la CAV. Zerbitzuan, 66, 21-36
Irakurri artikuluaLópez, A., Roman, G., Alonso, I., Gezuraga, K., Idoiaga, N., Axpe, I., … Berasategi, N., (2018). InclusiON. Best practices and Conclusions from InclusiON European Project. Bilbao: Kiribil.
Irakurri artikuluaAlonso,I., Gezuraga, M., Berasategi,N. & Legorburu, I. (2019). La identidad profesional docente del profesorado de Aprendizaje- Servicio. Una manera transformadora de ser y estar en la Universidad. Bordón. Revista de Pedagogía (in press)
Alonso, I. , Berasategi, N., & Crespo, F. (2018). Claves metodológicas para la acción socioeducativa en lonjas juveniles. Zerbitzuan: Gizarte zerbitzuetarako aldizkaria/ Revista de servicios sociales, (67), 105-117.
Irakurri artikuluaDarretxe, L., Gezuraga, M. & Berasategi, N. (2020). La necesidad de avanzar hacia la investigación inclusiva. Márgenes Revista de Educación de la Universidad de Málaga, 1, 104-114.
Irakurri artikuluaEiguren, A., Berasategi, N., & Correa, J. M. (2020). Estudio piloto de los beneficios de las experiencias intergeneracionales puntuales llevadas a cabo dentro de dos de los talleres ofertados por los centros socio culturales de mayores de Vitoria- Gasteiz. En T.Sola; M.García; A.Fuentes y A.M. Rodriguez (Coords). Innovación Educativa en la Sociedad Digital. Madrid: Dykinson.
Berasategi, N., Eiguren,A. y Picaza, M. (2019). Uniendo generaciones: experiencias intergeneracionales dentro del entorno universitario. En J.E. Conzález (Eds) Formulaciones docentes novedosas. Madrid: Editorial Pirámide (Grupo Anaya).
Eiguren, A., Berasategi, N. y Correa, J.M. (2019) Belaunaldi arteko esperientzien ikerketa: kultura eta adin desberdineko pertsonen arteko zubiak eraikitzen. En I.Alonso y K. Artexe (Coords.). Educación en el tiempo libre: la inclusión en el centro (pp. 271-288). Barcelona: Octaedro
Eiguren, A. y Berasategi, N. (2019). Creando redes: la importancia de las experiencias intergeneracionales en el contexto escolar: Un acercamiento a la realidad de la Comunidad Autónoma Vasca. En J.E. Gonzálvez (Ed.) Cultura digital y las nuevas políticas educativas. Barcelona: Gedisa.
Eiguren, A., Berasategi, N., & Correa, J. M. (2019). Belaunaldi arteko esperientziak hezkuntza formalaren testuinguruan: teoriatik praktikara. Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, (110), 25-36.
Irakurri artikuluaAlonso, I., Gezuraga, M., Berasategi, N. & Legorburu, I. (2019). La identidad profesional docente del profesorado de Aprendizaje- Servicio. Una manera transformadora de ser y estar en la Universidad. Bordón. Revista de Pedagogía, 71(3), 133-150.
Goitia, A., Darretxe, L. & Berasategi, N. (2019). Historias de vida de familias con hijos e hijas con síndrome de Angelman. Siglo Cero, 50(4), 23-37.
Irakurri artikuluaIdoiaga, N., Berasategi, N., Ozamiz, N., Eiguren, A., Dosil, M., & Picaza, M. (2020). Osasun Izurriteak “media pandemia” ere ote?.Euskonews, 749
Irakurri artikuluaOzamiz, N., Dosil, M., Picaza, M., Idoiaga, N. Eiguren, A. & Berasategi, N. (2020). COVID-19a estresa, antsietatea eta depresioaren eragile?.Eluyhar aldizkaria
Irakurri artikuluaBerasategi, N. & Idoiaga, N. (2020). La infancia y la soledad del confinamiento. The Conversation.
Irakurri artikuluaBerasategi, N., Idoiaga, N., Eiguren, A., Dosil, M., Picaza, M., & Ozamiz, N. (2020). Las voces de los niños y de las niñas en situación de confinamiento por el COVID-19. Leioa: UPV/EHU
Irakurri artikuluaRoman, G.; Idoiaga, N. & Berasategui, N.(2018). Inclusion processes with refugees and migrants: best practices and strategies in leisure and free time. In M.R. Vega, R. De La Fuente & G. Romero (Eds). : Focalizando áreas del saber desde sus nuevas lecturas (pp 357-371). Ulzama: Gedisa.
Idoiaga, N., Berasategi, N., Eiguren, A., & Picaza, M. (2020). Exploring children’s social and emotional representations of the Covid-19 pandemic. Frontiers in Psychology, 11, 1952. doi: 10.3389/fpsyg.2020.01952
Irakurri artikuluaIdoiaga, N., Berasategi, N., Dosil, M. & Eiguren, A. (2021). Struggling to breathe: a qualitative study of children’s wellbeing during lockdown in Spain. Psychology & Health, 36 (2), 179-194, DOI:
10.1080/08870446.2020.1804570
Ozamiz, N., Eiguren, A., Redondo, I., Jauregizar, J., Picaza, M., Dosil, M., Idoiaga, N., & Berasategi, N. (2020).El coste psicológico del COVID-19. The Conversation
Irakurri artikuluaBerasategi N, Idoiaga N, Dosil M and Eiguren A (2020) Design and Validation of a Scale for Measuring Well-Being of Children in Lockdown (WCL). Front. Psychol. 11:2225. doi: 10.3389/fpsyg.2020.02225
Irakurri artikuluaLisciandra, F., Roman, G., Etxebarria, G., Santos, H., Alonso, I., Grandibal, J., Andrášiková, K., Gezuraga, M., Idoyaga, N., Axpe, I., Berasategi; N., San Martín, N., Y Bilbao, S. (2018). Best practices and conclusions from InclusiON European Project. Erreka Multimedia S.Coop.
Roman, G.; Orcasitas, M.; Berasategi, N. y Eiguren, A. (2020). Innovación Educativa y Transformación Social. Barcelona: Editorial Grao
Roman, G., Berasategi, N. y Alonso, I. (2021). El tiempo libre educativo y los procesos de inclusión sociocultural de personas migrantes y refugiados en el País Vasco. En Roman, G., Perez-Izaguirre, E., Biota, I. y Picaza, M. (Ed.). Inclusión Socioeducativa. Propuestas y metodologías innovadoras en contextos educativos. Barcelona: Graó
Roman, G., Idoiaga, N. y Berasategi, N. (2019). Political identity formation in post-conflict educational systems. The case of the Basque Country. En Forum XXI (Eds.), A stunning compilation of investigations papers, (pp. 1003-1006). Vivat Academia.
Roman, G., Berasategi, N. and Axpe, I. (2019). Inclusión de las personas inmigrantes y refugiadas a través del ocio y tiempo libre. En Alonso, I. y Artetxe, K. (Eds.), Educación en el tiempo libre: la inclusión en el centro (pp. 155-168). Octaedro.
Berasategi, N., Darretxe, L., & Alonso, I. (2020) Aprendizaje de lenguas desde la perspectiva inclusivaanálisis de una experiencia de refuerzo lingüístico. En Hawrylak, M.A., Heras, D., & Gómez, J.A. Ampliando horizontes en educación inclusiva (pp. 329-335) . Burgos: Universidad de Burgos
Eiguren, A., Idoiaga, N., Berasategi, N., & Picaza, M. (2021). Exploring the Social and Emotional Representations Used by the Elderly to Deal With the COVID-19 Pandemic. Frontiers in Psychology, 11, 4020.
Irakurri artikuluaOzamiz-Etxebarria, N., Berasategi, N., Idoiaga, N., & Dosil, M. (2020). The psychological state of teachers during the COVID-19 crisis: the challenge of returning to face-to-face teaching. Frontiers in Psychology, 11.
Irakurri artikuluaIdoiaga Mondragon, N., Berasategi Sancho, N., Ozamiz-Etxebarria, N., & Alonso Saez, I. (2021). Coping with COVID-19: social representations underlying blaming processes and fear. Psychology & Health, 1-19.
Irakurri artikuluaIdoiaga Mondragon, N., Berasategi Sancho, N., Beloki Arizti, N., & Belasko Txertudi, M. (2021). # 8M women’s strikes in Spain: following the unprecedented social mobilization through twitter. Journal of Gender Studies, 1-16.
Irakurri artikuluaOzamiz-Etxebarria N, Dosil Santamaría M,
Idoiaga Mondragon N, Berasategi Santxo N.(2021) Estado emocional
del profesorado de colegios y universidades en el norte de
España ante la COVID-19. Rev Esp Salud Pública, 95,
e202102030.
Idoiaga Mondragon, N., Berasategi Sancho, N., Eiguren Munitis, A., & Dosil Santamaria, M. (2021). Exploring the social and emotional representations used by students from the University of the Basque Country to face the first outbreak of COVID-19 pandemic. Health Education Research. cyab006, https://doi.org/10.1093/her/cyab006
Irakurri artikuluaBerasategi, N. & Darretxe, L. (2021). ¿Avanza la ‘ley Celaá’ hacia un modelo inclusivo para el alumnado de educación especial?.The conversation
Irakurri artikuluaOzamiz, N., Idoiaga, N., Eiguren A.,Berasategi, N. Picaza, M. Dosil, M., et al., (2021). COVID-19: El estrés y la ansiedad ya están afectando al profesorado.The conversation
Irakurri artikuluaIdoiaga, N., Eiguren A.,Berasategi, N. Picaza, M. Dosil, M., Ozamiz, N., et al., . (2021). La pandemia desde una mirada infantil.The conversation
Irakurri artikuluaDosil, M., Idoiaga, N., Berasategi, N., & Ozamiz-Etxebarria, N. (2021). Teacher stress, anxiety and depression at the beginning of the academic year during the COVID-19 pandemic. Global Mental Health, 1-24. .
Irakurri artikuluaCOVID-19aren Liburu Zuria Pandemiak hamabost hilabete bete dituen honetan, arlo desberdinetako akademiko eta profesionalek egindako gogoeta kolektiboa.
Irakurri artikuluaLibro Blanco de la COVID-19 Una reflexión colectiva realizada por profesionales y personal académico de distintos ámbitos tras quince meses de pandemia
Irakurri artikuluaBerasategi, N., Idoiaga, N., Dosil, M., & Eiguren, A. (2021). The Well-being of children in lock-down: Physical, emotional, social and academic impact. Children and Youth Services Review, 106085.
Irakurri artikuluaEiguren, A., Idoiaga, N. & Berasategi, N. (2021). Ipuina: Nola sentiarazi gaitu koronabirusak?Donostiako Udala
Irakurri artikuluaEiguren A.,Berasategi, N. Picaza, M. Dosil, M.,Ozamiz, N. Idoiaga, N. et al., (2021). Quince meses de pandemia: Qué hemos aprendido y en qué hemos fallado
Irakurri artikuluaBerasategi Santxo, N., Idoiaga Mondragon, N., Ozamiz-Etxebarria, N., & Dosil-Santamaria, M. (2021). Well-Being of Adolescents in De-Escalation Situation: Physical, Emotional, Social, and Academic Impact. Frontiers in Psychology, 3616.
Irakurri artikuluaIdoiaga Mondragon, N., Berasategi Sancho, N., Dosil Santamaria, M., & Ozamiz-Etxebarria, N. (2021). Reopening of Schools in the COVID-19 Pandemic: The Quality of Life of Teachers While Coping with This New Challenge in the North of Spain. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(15), 7791
Irakurri artikulua